afbeelding van Aubri Noyez

Door Aubri Noyez

dinsdag, 6 juni, 2017

Van Gent naar London

Mijn eerste Salesforce event, ik wist niet waaraan ik me mocht verwachten. De heenreis was op zich al een avontuur: met de auto naar Calais, via de eurotunnel naar Folkestone en dan opnieuw met de auto richting de London Docklands waar we de kabellift namen over de Thames om dan voet aan wal te zetten vlakbij de London Excel.

Vanaf het moment dat je binnenstapt in de London Excel voor de Salesforce World Tour wordt het thema al snel duidelijk: alles en iedereen draait rond Trailblazers! Je waant je in een Californisch nationaal park en met 13.000 bezoekers was het park al snel gevuld.

Screen Shot 2017-05-30 at 16.24.06.png

 

Wat is een Trailblazer ook alweer?

“Trailblazers are lifelong learners who crave innovation. They’re curious. They enjoy solving problems. They’re passionate about improving the world they live in. They believe learning can be fun. They know how to take what they learn and turn it into a job well done. And they care about empowering others to access the same opportunities, no matter who they are.” 

trailblazer.png

Hi Partner, welcome to Salesforce National Park!

Het begint bij de registratie, elke Salesforce medewerker draagt een Park Ranger uniform, overal vind je kampvuren in de verschillende zalen en auditoria en ook Cloudy, Codey en Einstein, de Salesforce mascottes, waren uiteraard van de partij.

Na de vlotte registratie baanden we ons een weg naar de Customer Success Expo. Deze gigantische hal is het epicentrum van de Salesforce World Tour. This is where the Salesforce magic happens: in de hal vind je een verzameling van partners met productdemo’s, Salesforce engineers die verschillende workshops geven en klanten die komen kijken hoe ze hun huidig platform nog verder kunnen uitbreiden.  Hier wordt het duidelijk waarom dit het Customer Success Platform genoemd wordt. Deze zaal biedt namelijk tal van producten, apps en interactieve sessies waardoor klanten hun Salesforceoplossing ten volle kunnen benutten! 

Welcome to the Salesforce Economy!

De opening keynote werd gegeven door de Chief Marketing Officer van Salesforce: Simon Mulcahy. Tijdens de keynote blikte hij terug op een succesvol jaar waarbij enkele sterke merken in de UK, zoals The Challenge, Step Forward en Hive hun eigen pad naar succes hebben vormgegeven met het platform.

Salesforce heeft de laatste jaren een enorme exponentiële groei verwezenlijkt. Vandaar dat de term Salesforce Economy meer en meer gebruikt wordt. Onderzoek van de IDC (International Data Corporation) heeft voorspeld dat Salesforce tegen 2020 maar liefst 1.9 miljoen jobs zal bij creëeren.

 

Een ander topic tijdens de presentatie was het nieuwe partnership met IBM. Salesforce zal namelijk predictive insights van CRM data via Einstein combineren met third-party data via Watson, de artificiële intelligentie technologie van IBM.

Bekijk het filmpje hier: https://www.youtube.com/watch?v=3gJnE_ILq8c&t=23s

ibm_salesforce.png

Tijdens de keynote werd ook deze use case voorgesteld:

Een autoverzekeraar verzamelt real-time weerdata in Salesforce. Wanneer er hagel op komst is, wordt er een waarschuwing gegenereerd die tegelijkertijd een predictive customer journey start. De autoverzekeraar kan, getriggerd door artificiële intelligentie, een SMS, email of app notification uitsturen naar haar klanten om hen preventief te melden dat ze de auto bij voorkeur in de garage parkeren zodat de schade beperkt wordt. 

Sessies, sessies en nog eens sessies

Je kan onmogelijk alle sessies volgen dus verstanding kiezen was de boodschap! Gelukkig was er de Salesforce Events app, waarop ik mijn eigen agenda kon samenstellen. Er is voor ieder wat wils!

Ikzelf was voornamelijk aanwezig in het ‘Developer Forest’. Hier volgde ik sessies en workshops over de App Builder, Process Automation, Einstein en Lightning Components. 

Op het Einstein Field Station waren er informatieve demo's van Einstein voor Sales, Marketing, Service en Community. Bij het Outpost Theatre waren er een aantal uitstekende marketingpresentaties die top tips voor 'B2B & SMB Marketing Trailblazers' deelden. 

Een Salesforce rollercoaster!

Aangezien dit mijn eerste bezoek aan de World Tour was, was het evenement een onwaarschijnlijke ervaring. Ik werd weggeblazen door de omvang van het evenement, met duizenden medewerkers, klanten en partners die in de verschillende hallen samen kwamen om vragen, best practices en ervaringen te delen. Salesforce is een enterprise gigant en vanuit het oogpunt van Cloud Innovation was het geweldig om met veel klanten, partners, collega’s en vrienden dit evenement te kunnen bijwonen.

Na een intensieve dag vol inspiratie en interessante insights (en een paar vermoeide voeten) was het tijd om terug de auto in te stappen naar Gent.

Bedankt aan Salesforce en Cloud Innovation voor deze unieke ervaring!