Leun achterover, ontspan jezelf en neem een cocktail in de hand, binnen exact één maand lanceert Salesforce zijn volgende Release. Hoog tijd dus om het zomergevoel aan te zwengelen met de belangrijkste features van de Summer ’18 Release.

Afbeeldingsresultaat voor summer 18 release

Het komt niet als een verrassing dat GDPR momenteel een hot topic is. Ook Salesforce heeft de afgelopen releases hard gewerkt rond dit thema. Het nieuwe standaard object Individual, gelanceerd in de Spring '18 Release, biedt de mogelijkheid om de persoonlijke voorkeuren omtrent gegevensprivacy vast te leggen voor Leads, Contacts of Person Accounts. In de Summer '18 Release heeft Salesforce bovendien nog enkele verbeteringen doorgevoerd. Bij het ontdubbelen van contactpersonen zal bepaald kunnen worden welke privacygegevens behouden blijven. Je kan alvast starten met de leidraad die Salesforce aanbiedt voor bepaalde privacy principes.

Het is bijna drie jaar geleden sinds de nieuwe user interface Lightning Experience gelanceerd werd door Salesforce. 8 releases later zijn er heel wat verbeteringen en lightning-only features aan toegevoegd. In deze release wordt dan ook gepushed om de overstap van Classic naar Lightning te maken, indien dit nog niet is gebeurd. Met Lightning Experience adoption wordt de nadruk gelegd op de toegevoegde waarde van Lightning voor de eindgebruiker. Enerzijds door de gebruikers automatisch wekelijks of dagelijks te switchen naar Lightning en anderzijds door het herhalen van de voordelen van Lightning in het dagdagelijks gebruik. Met behulp van instructievideo’s en tips & tricks wordt vervolgens uitgelegd hoe men slimmer en sneller kan werken in Lightning. Sinds de Spring ‘18 Release is het mogelijk om de branding, brand image & brand colours, van uw organisatie over te nemen in uw Lightning Application.

Prompt in Salesforce Classic.

Daarnaast zijn er opnieuw grote investeringen gebeurd in AI (Artificiële Intelligentie), met onder andere Einstein Activity Capture en Einstein Forecasting.

  • Laat Salesforce automatisch e-mails en afspraken linken aan de juiste records en verhoog de productiviteit van de verkopers.

  • Verzend nu ook het juiste bericht op het juiste moment door kritische sales context naast e-mails te visualiseren met behulp van e-mail insights

  • Verbeter je voorspellingen omtrent toekomstige verkoop op basis van historische Opportunity data.

forecasting graph on home

List views worden in Salesforce gebruikt voor het weergeven van records die aan bepaalde criteria voldoen. Het was reeds mogelijk lijstweergaves te maken van bijvoorbeeld contactpersonen, Leads enz. In de summer ‘18 release werden taken hieraan toegevoegd. Bovendien kan je nu ook met behulp van de Kanban view taken van status wijzigen.

Tasks Kanban view

Daarnaast kunt u tijd besparen van zodra een record van kolom wijzigt binnen de Kanban view. Afhankelijke verplichte velden kunnen ingevuld worden zonder opnieuw naar het record te verwijzen. Zo kan je nu bijvoorbeeld een Opportuniteit closed lost markeren én de closed lost reason invullen in de kanban view. Hetzelfde principe geldt voor het wijzigen van een status via een Path.

The Edit Dependencies window.

Tot slot wordt de Lightning report builder nu ook algemeen beschikbaar. Gebruik deze nieuwe, krachtige en intuïtieve tool voor het analyseren van de Salesforce data en het oplossen van uw business vragen. Op die manier kunt u gerichte beslissingen maken.

Building a Report in Lightning Experience

Dit waren maar enkele van de vele features uit de nieuwste release van Salesforce. De volledige lijst kunt u hier nalezen.

Indien u vragen heeft over Salesforce, aarzel niet om contact op te nemen via info@cloudinnovation.be